آکادمی تیپاکسآکادمی تیپاکس
  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش
Search
API ای تیپاکس
آرمین محمدیان1404/3/20 12:03:56

چگونه از API ای‌ تیپاکس استفاده کنیم؟

API ای تیپاکس به‌عنوان یک رابط کاربری قدرتمند، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد تا خدمات تیپاکس را به‌سادگی در سیستم‌های خود ادغام کرده و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

گزارش MuleSoft 2023 نشان می‌دهد که استفاده از API به میزان قابل توجهی به تولید درآمد کسب‌وکارها کمک می‌کنند، به‌طوری که تا سال 2025، 40 درصد از درآمد سازمانی از پیاده‌سازی‌های مرتبط با API به‌دست آمده است.

در این مقاله، به‌صورت گام‌به‌گام نحوه استفاده از API ای تیپاکس را بررسی خواهیم کرد تا با اتصال مستقیم به سیستم سفارش‌گذاری تیپاکس، از امکانات آن برای بهینه‌سازی مدیریت ارسال‌های خود استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

راهنمای جامع استفاده از پلتفرم ای تیپاکس

ابتدا یک حساب کاربری در پلتفرم تست API ای ‌تیپاکس به آدرس omtest.tipax.ir  ایجاد کنید. برای یادگیری از نحوه ایجاد حساب، می­‌توانید به آموزش ETipax مراجعه کنید. 

پس از ثبت‌نام، می‌توانید با مراجعه به پروفایل خود، کلید اختصاصی API ای‌ تیپاکس را دریافت کنید.

پارامترهای API تیپاکس

آشنایی با تمامی پارامترهای API تیپاکس

دریافت کلید API تیپاکس

  • وارد پلتفرم تست ای تیپاکس، به آدرس omtest.tipax.ir شوید.
  • در بخش حساب کاربری > تنظمیات سرویس API، روی گزینه نمایش، روبه‌روی کلید خصوصی شما کلیک کنید
  • در این بخش می‌توانید کلید API خود را کپی کرده و یا آن را تغییر دهید.
دریافت کلید API از ای‌ تیپاکس

دریافت مستندات API ای ‌تیپاکس

برای دسترسی به مستندات Swagger، کلیک کنید.

مراحل استفاده از متدهایی که نیاز به احراز هویت (Authentication) دارند.

  • روی گزینه Authorize، همانند تصویر زیر، کلیک کنید.
  • در پنجره بازشده، نام کاربری و رمز عبوری را که هنگام ثبت‌نام در omtest.tipax.ir  ایجاد کرده‌اید، وارد کنید.
  • پس از تایید اطلاعات، می‌توانید به متدهای محافظت‌شده API دسترسی داشته باشید.
نحوه احراز هویت برای متدهای swagger ای تیپاکس
احراز هویت swagger
برای آشنایی با تمامی پارامترهای API تیپاکس کلیک کنید

API ای تیپاکس > حساب کاربری (Account)

توکن به‌روز رسانی 

/api/OM/v3/Account/RefreshToken

توکن احراز هویت

/api/OM/v3/Account/token

مراحل دریافت Access Token و Refresh Token

1- در بخش Account، یک درخواست از طریق متد POST ارسال کنید.

2- در Payload درخواست، اطلاعات زیر را قرار دهید:

  • نام کاربری (Username)
  • رمز عبور (Password)
  • کلید API

3- پس از ارسال موفقیت‌آمیز درخواست، دو مقدار زیر را دریافت خواهید کرد:

  • accessToken: برای احراز هویت از طریق متد Bearer Token برای ارسال درخواست به آدرس‌هایی (route) که نیاز به احراز هویت دارند، استفاده می‌شود.
  • refreshToken: برای تمدید اعتبار accessToken بدون نیاز به ورود مجدد استفاده می‌شود.
حساب کاربری برای API ای‌تیپاکس

دریافت accessToken جدید با استفاده از refreshToken

برای دریافت accessToken جدید زمانی که accessToken قبلی منقضی شده است، از متد مخصوص Refresh Token استفاده می‌کنیم.

پارامترهای مورد نیاز برای دریافت Access Token جدید:

  •  accessToken (قدیمی که منقضی شده است)
  •  refreshToken (که هنگام دریافت accessToken قبلی دریافت کرده بودید)

مراحل دریافت accessToken جدید:

  • یک درخواست POST با Payload درخواست شامل پارامترهای بالا ارسال کنید.
  • در صورت ارسال موفقیت‌آمیز درخواست، یک accessToken  جدید به همراه زمان انقضای جدید دریافت می‌کنید.
دریافت توکن به‌روزرسانی برای API ای‌ تیپاکس

API ای تیپاکس > مشتری حقیقی (ActualCustomers)

در قسمت ActualCustomer، با ارسال درخواست PUT و پیلود درخواستی، می‌توانید مشتریانی را که در گذشته ثبت کرده‌اید، ویرایش کنید. پس از ارسال درخواست، با توجه به پاسخ (True/False)، می‌توانید از موفقیت‌آمیز بودن عملیات مطلع شوید.

قسمت مشتری حقیقی api تیپاکس

API ای تیپاکس > آدرس‌ها (Addresees)

افزودن آدرس به دفترچه آدرس

/api/OM/v3/Addresses/Book

مراحل افزودن آدرس

می‌توانید با ثبت آدرس‌های پراستفاده خود در دفترچه آدرس، از ID این آدرس‌ها، به‌جای وارد کردن آن‌ها به‌صورت کامل استفاده کنید.

قسمت مشتری حقیقی(API ای‌ تیپاکس)

دریافت دفترچه آدرس

/api/OM/v3/Addresses/Book

دریافت دفترچه آدرس

برای مشاهده آدرس‌های ذخیره‌شده قبلی، می‌توانید از این متد استفاده کنید. آدرس‌های ثبت‌شده به شرح زیر قابل تشخیص هستند:

peopleAddressTypeId 1 آدرس فرستنده
peopleAddressTypeId 2 آدرس گیرنده
peopleAddressTypeId 3 آدرس عمومی
دریافت دفترچه آدرس api تیپاکس

API ای تیپاکس > شهرها (Cities)

در قسمت Cities (شهرها)، با ارسال درخواست GET، می‌توانید لیست و آیدی شهرهایی که تیپاکس در آن‌ها فعالیت دارد را دریافت کرده و برای ثبت سفارش از آن‌ها استفاده کنید.

شهرها در swagger تیپاکس

API ای تیپاکس > مشتریان (Customers)

در قسمت Customers، علاوه بر مدیریت مشتریان (گیرنده یا فرستنده)، با ثبت اطلاعات آن‌ها، می‌توانید از آیدی به جای اطلاعات کامل مشتریان هنگام ثبت سفارش استفاده کنید.

همچنین در همین قسمت می‌توانید استعلام موجودی کیف پول خود را دریافت کنید.

قسمت مشتریان (API ای‌تیپاکس)

API ای تیپاکس > مالی (Financial )

در قسمت Financial، می‌توانید اطلاعات مالی و تاریخچه تراکنش‌ها را با ارسال درخواستGET، بدون نیاز به پیلود مشاهده کنید.

قسمت مالی در swagger- api تیپاکس

API ای تیپاکس > سفارش‌ها (Orders)

ثبت سفارش

/api/OM/v3/Orders

در این بخش می‌توانید با متدهای مختلف سفارش خود را ثبت کنید که به بررسی این متدها می‌پردازیم:

قسمت سفارش‌ها (API ای‌تیپاکس)

برای ثبت سفارش از طریق این متد، باید اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات فرستنده و گیرنده، نوع بسته و نوع پرداخت، و سایر جزئیات سفارش وارد شوند.

پارامترهای مهم برای ثبت سفارش با API

Parameter Description Possible Values
PackType نوع بسته‌بندی 10: پاکت
20: بسته
50: مینی پک
PaymentType نوع پرداخت 10: سمت فرستنده - اعتباری
20: سمت گیرنده - پسکرایه
30: سمت گیرنده - پرداخت در محل
40: سمت فرستنده - پرداخت در محل
50: سمت فرستنده - پرداخت از کیف پول
80: سمت فرستنده - نقدی
PickupType نوع جمع‌آوری 10: جمع‌آوری در محل مشتری
20: جمع‌آوری در نمایندگی
DistributionType نوع تحویل 10: تحویل در محل مشتری
20: تحویل در نمایندگی
ServiceId نوع سرویس 1: ارسال زمینی همان روز
2: ارسال زمینی یک روزه
3: ارسال زمینی دو روزه
5: اکسپرس ویژه بین‌شهری
6: بین‌الملل
7: اکسپرس درون شهری
EnableLabelPrivacy جزئیات اطلاعات فرستنده و گیرنده بر روی لیبل چاپ نشود true / false
customerSubstationCode کد شعبه [کد شعبه]
PackingId (packagingPrices) نوع بسته‌بندی (مثال: کارتن سایز 1 با آیدی 3) [ID بسته‌بندی]
packageContentId (packContentRate) محتویات (مثل: عمومی، شکستنی) [ID محتویات]
parcelTypeId آیدی نوع مرسوله [ID نوع مرسوله]
parcelbookId آیدی بسته تعریف‌شده مشتری [ID بسته مشتری]
traceCode کد سفارشی برای رهگیری مرسوله (اختیاری) [کد سفارشی]

traceCode: اگر می‌خواهید سفارش‌های ثبت شده خود را با استفاده از کد شخصی‌ رهگیری کنید، این پارامتر را هنگام ثبت سفارش ارسال کنید، درغیر این‌صورت این مقدار خالی بگذارید.

شما می‌توانید از این مقدار در متد tracking هنگام رهگیری بسته استفاده کنید.

packageContentId: این مقدار برای ثبت سفارش الزامی (required) بوده و مقدار آن باید با پارامتر packType متناسب باشد. برای توضیحات بیشتر اطلاعات مربوط به PackContentRates را در همین مقاله را مطالعه کنید.

با استفاده از متدهای زیر می‌توانید آیدی‌های مورد نیاز را به دست آورید:
متد (Method) آی‌دی (ID)
packagingPrices PackagingId
packContentRate PackagContentId
parcelType ParcelTypeId
parcelBooks ParcelBookId

پس از به دست آوردن آیدی‌ها، پیلودی مشابه تصویر زیر خواهید داشت که با ارسال آن می‌توانید بارکد سفارش را دریافت و پرینت کنید.

ثبت سفارش با API ای‌تیپاکس
پاسخ در قسمت ثبت سفارش-api تیپاکس

برای شروع می‌توانید از پیلود زیر به‌عنوان نمونه دریافت کنید.

با تغییر پارامترهای مربوط به سفارش که در بالا توضیح داده شد، می‌توانید سفارش خود را شخصی‌سازی کنید.

برای مشاهده نمونه یک پیلود روی علامت "+" کلیک کنید، همچنین برای استفاده از این پیلود می‌توانید با کلیک روی "Copy" آن را کپی کنید.
				
					{

  "packages": [

    {

      "cod": 0,

      "origin": {

        "cityId": 1262,

        "fullAddress": "تهران، خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، پلاک ۱۰۰",

        "floor": "0",

        "unit": "100",

        "postalCode": "1587545758",

        "latitude": "35.724332",

        "longitude": "51.434650",

        "no": "127",

        "description": "",

        "beneficiary": {

          "phone": "09121111111",

          "fullName": "تست ",

          "mobile": "09121111111"

        }

      },

      "destination": {

        "cityId": 1870,

        "fullAddress": "بل احمد نیا",

        "floor": "2",

        "unit": "12",

        "postalCode": "1587545756",

        "latitude": "35.724332",

        "longitude": "51.434650",

        "no": "10",

        "description": "",

        "beneficiary": {

          "phone": "09121111111",

          "fullName": "محمد",

          "mobile": "09121111111"

        }

      },

      "weight": 1,

      "packageValue": 400000,

      "length": 10,

      "width": 10,

      "height": 10,

      "packingId": 0,

      "packageContentId": 1,

      "packType": 20,

      "parcelTypeId": 0,

      "parcelBookId": 0,

      "serviceId": 1,

      "enableLabelPrivacy": false,

      "paymentType": 20,

      "pickupType": 10,

      "distributionType": 10,

      "cashAmount": 0

    }

  ]

}
				
			

می‌توانید با اعمال تغییرات کمی روی پیلود بالا، از آن برای ثبت سفارش با متدهای دیگر استفاده کنید.

پس از ثبت موفقیت‌آمیز سفارش پیلودی، مشابه تصویر زیر، شامل بارکد بسته (trackingCode) و شماره سفارش (orderId) را دریافت می‌کنید.

ثبت موفقیت‌آمیز سفارش با api تیپاکس

ثبت سفارش با آدرس مبدا (فرستنده) تعریف شده (ذخیره شده)

برای ثبت سفارش با آدرس مبدا از پیش تعریف‌شده، می‌توانید از این متد API ای تیپاکس استفاده کنید:

/api/OM/v3/Orders/WithPreDefinedOrigin

در صورتی که سفارش‌های شما از آدرس مبدا (فرستنده) یکسان ارسال می‌شوند، می‌توانید با استفاده از این متد و ارسال ID آدرسی که قبلاً در دفترچه آدرس خود ثبت کرده‌اید، بدون نیاز به وارد کردن مجدد آدرس مبدا، سفارش خود را ثبت کنید.

  • originalId آدرس تعریف‌شده در لیست آدرس‌های کاربر

برای دریافت این مقدار می‌توانید از API زیر استفاده کنید:

/api/OM/v3/Addresses/Book

بقیه موارد مشابه یک سفارش معمولی (order) می‌باشد.

ثبت سفارش با API ای‌ تیپاکس

ثبت سفارش با آدرس مقصد (گیرنده) تعریف شده (ذخیره شده)

این روش مشابه ثبت سفارش با مبدا از پیش تعیین‌شده است با این تفاوت که به‌جای آدرس مبدا، آدرس مقصد از پیش تعریف شده است و هنگام ثبت سفارش باید آیدی آن را از طریق پارامتر destinationId ارسال کنید.

ثبت سفارش با فرستنده و گیرنده ذخیره شده

/api/OM/v3/Orders/WithPreDefinedOriginAndDestination

برای این روش هم می‌توانید از متدهای بالا استفاده کنید با این تفاوت که در این روش هم آدرس مبدا (فرستنده)، آدرس مقصد (گیرنده) هم از پیش ذخیره‌شده است.

در این متد:

originalId: آدرس مبدا (فرستنده) که قبلاً در دفترچه آدرس شما ثبت شده است.

destinationId: آدرس مقصد که قبلاً در دفترچه آدرس شما ثبت شده است.

بقیه موارد مشابه یک سفارش معمولی (order) است.

ثبت سفارش از طریق بسته (parcel) ذخیره‌شده

در صورتی که می‌خواهید بسته‌های شما با عنوان دلخواه در پنل ای ‌تیپاکس نمایش داده شود، از این روش استفاده کنید

ابتدا باید با ارسال درخواست POST به آدرس /api/OM/v3/ParcelBooks اطلاعات مربوط به بسته خود را ثبت کنید.

نحوه ثبت اطلاعات بسته در API

درصورتی‌که از قبل بسته خود را ثبت کرده‌اید، کافی است id بسته موردنظر را از آدرس /api/OM/v3/ParcelBooks دریافت کنید.

دقت کنید که مقادیر packageContentId باید با مقدار packType هنگام ثبت سفارش متناسب باشد.

سپس هنگام ثبت سفارش، فقط کافی است ID بسته را در پارامتر “parcelBookId” ارسال کنید.

ثبت سفارش با بسته ذخیره شده

هنگام ثبت سفارش از طریق بسته ذخیره‌شده، دیگر نیازی به ارسال اطلاعات مربوط به بسته مانند وزن، طول، ارتفاع و… نیست. به‌جای آن، می‌توانید این موارد را با مقدار “صفر” ارسال کنید.

پیلود نمونه ثبت سفارش از طریق بسته ذخیره‌ شده

      “weight”: 0,

      “packageValue”: 0,

      “length”: 0,

      “width”: 0,

      “height”: 0,

      “packingId”: 0,

      “packageContentId”: 0,

      “cod”: 0,

      “packType”: 0,

      “parcelTypeId”: 0,

ابطال سفارش با API

برای ابطال سفارش، می‌توانید از این متد استفاده کنید:

/api/OM/v3/Orders/CancelOrder/{orderId}

با ارسال درخواست POST و پارامتر orderId به‌عنوان کد سفارش، می‌توانید سفارش موردنظر خود را ابطال کنید.

API ای تیپاکس > لیست محتوا (PackContentRates)

/api/OM/v3/PackContentRates

از طریق این متد می‌توانید لیست مقادیر مختلف محتویات بسته را دریافت کنید. این مقادیر هنگام ثبت سفارش، از طریق پارامتر packageContentId ارسال می‌شوند.

برای مثال اگر از packType = 20 (نوع بسته) برای ثبت سفارش استفاده کنید، packageContentId فقط می‌تواند یکی از مقادیر 1 و 9 باشد. (همانند تصویر زیر)

دریافت لیست محتوا با API

API ای تیپاکس > انواع بسته‌بندی (PackingPrices)

/api/OM/v3/PackingPrices

از طریق این متد می‌توانید لیست مقادیر مختلف انواع بسته‌بندی را از طریق API ای تیپاکس دریافت کنید. این مقادیر هنگام ثبت سفارش، از طریق پارامتر PackingId ارسال می‌شوند.

API ای تیپاکس > بسته‌های ذخیره‌شده (ParcelBooks)

/api/OM/v3/ParcelBooks

با استفاده از این متد، می‌توانید اطلاعات بسته‌هایی (parcel) را که از قبل تعریف کرده‌اید، مشاهده کنید. هنگام ثبت سفارش، به جای وارد کردن تمام مشخصات بسته، می‌توانید parcelbookId (آیدی بسته) را ارسال کنید.

افزودن بسته جدید به لیست بسته‌های مشتری

/api/OM/v3/ParcelBooks

می‌توانید با ذخیره کردن مشخصات بسته‌های پرتکرار، هنگام ثبت سفارش به‌جای وارد کردن اطلاعات تکراری از ID آن استفاده کنید.

packType نوع بسته 10: پاکت
20: بسته
50: مینی پک
packageContentId محتوای بسته API: /api/OM/v3/PackContentRate
packingId نوع بسته‌بندی API: /api/OM/v3/PackingPrices

  ” isUnusual “: آیا محتویات بسته نامتعارف است (true/false)

API ای تیپاکس > بسته‌ها (Parcels)

از طریق متدهای موجود در این بخش می‌توانید اطلاعات بسته‌های مربوط به یک سفارش را دریافت کنید

/api/OM/v3/Parcels/GetByOrderId/{orderId}

همچنین، می‌توانید با استفاده از بارکد بسته‌ها، آن‌هایی را که به اشتباه ثبت شده‌اند، ابطال کنید.

/api/OM/v3/Parcels/Cancel/{trackingCode}

ابطال بسته­‌ها تا زمانی که در حالت (State) جمع­‌آوری قرار دارند، امکان­‌پذیر است.

همچنین می‌توانید جزئیات مربوط به هزینه بسته را دریافت کنید.

/api/OM/v3/Parcels/GetPriceDetailByTrackingCode/{trackingCode}

رهگیری مرسوله ها با API ای‌ تیپاکس

API ای تیپاکس > انواع بسته (ParcelType)

/api/OM/v3/ParcelType/Search

از طریق این متد می‌توانید با ارسال پیلود خالی مقادیر مختلف انواع بسته (parcelType) (گونی، پاکت و بسته) را دریافت کنید.

سپس هنگام ثبت سفارش، از طریق پارامتر parcelTypeId مقدار موردنظر را برای بسته ثبت کنید.

API ای تیپاکس > روش‌های پرداخت (PaymentType)

/api/OM/v3/PaymentType/Search

می‌توانید با استفاده از این متد و ارسال پیلود خالی، انواع روش‌های پرداخت هزینه ارسال (paymentType) را دریافت کنید. هنگام ثبت سفارش، مقدار موردنظر را از طریق پارامتر paymentType برای بسته‌ی ارسالی ثبت کنید.

API ای تیپاکس > برآورد هزینه (Pricing)

/api/OM/v3/Pricing

با استفاده از متدهای موجود در این بخش، می‌توانید پیش از ثبت سفارش، برآورد هزینه ارسال را با توجه به مشخصات بسته و شهر مبدا و مقصد انجام دهید.

قیمت گذاری با API ای‌ تیپاکس

برای دریافت حداقل هزینه ارسال تنها با توجه به شهر مبدا و مقصد (بدون نیاز به مشخصات بسته و آدرس دقیق)، از این متد استفاده کنید

/api/OM/v3/Pricing/Min

می‌توانید از متد زیر برای برآورد هزینه ارسال با استفاده از مشخصات بسته و آیدی آدرس‌هایی که از قبل تعریف کرده‌اید، استفاده کنید.

/api/OM/v3/Pricing/WithAddressId

API ای تیپاکس > تیکت پشتیبانی (Ticketing)

می‌توانید با استفاده از متد‌های موجود در این بخش، تمام امور مربوط به تیکت‌های حساب کاربری ای تیپاکس خود را مدیریت کنید.

API ای تیپاکس > رهگیری بسته‌ها (Tracking)

در این بخش، با روش‌های مختلفی می‌توانید بسته‌های خود را رهگیری کنید.

• رهگیری بسته از طریق بارکد

/api/OM/v3/Tracking/BriefTracking/{trackingInput}

با استفاده از این متد API ای تیپاکس، می‌توانید با ارسال درخواست GET همراه با پارامتر trackingInput، که همان بارکد بسته است، اطلاعات مربوط به بسته و وضعیت فعلی آن را در پیلود پاسخ، با عنوان contractStatusName دریافت کنید.

وضعیت‌های (State) مختلفی که در پاسخ به API مشاهده می‌کنید، به شرح زیر است:

کد وضعیت
30در دست جمع‌آوری
34ابطال شد
38جمع‌آوری شد
50تحویل به گیرنده
51عودت شد
52برگشت خورد
58در حال پردازش
59ثبت اولیه
رهگیری بسته‌ها با API ای تیپاکس

• رهگیری بسته از طریق شماره قرارداد

/api/OM/v3/Tracking/ByContractCode/{contractCode}

با استفاده از این متد و ارسال درخواست GET همراه با پارامتر contractCode، شماره قرارداد بسته، می‌توانید اطلاعات مربوط به بسته را با جزئیات بیشتر و همچنین وضعیت فعلی آن دریافت کنید.

• رهگیری بسته از طریق شماره سفارش

/api/OM/v3/Tracking/{orderId}

با استفاده از این متد و ارسال درخواست GET همراه با پارامتر orderId، شماره سفارش بسته، می‌توانید اطلاعات مربوط به بسته و وضعیت فعلی آن دریافت کنید.

• رهگیری چندین بسته به صورت همزمان از طریق بارکد

/api/OM/v3/Tracking/ByTrackingCode

با استفاده از این متد و ارسال درخواست به‌صورت POST همراه با پیلود شامل بارکدهای مورد نظر، می‌توانید چندین بسته را به صورت همزمان رهگیری کنید.

• رهگیری بسته از طریق کد رهگیری اختصاصی (traceCode)

/api/OM/v3/Tracking/{traceCode}

با استفاده از این متد و ارسال درخواست POST همراه با پارامتر traceCode، که کد سفارش اختصاصی تعریف شده برای بسته است، می‌توانید بسته مورد نظر را رهگیری کنید.

ارتباط با پشتیبانی ای تیپاکس

در هنگام بروز خطا، علاوه برکد وضعیت HTTP یا همان HTTP Status Code می‌توانید از معادل فارسی خطاهای API استفاده کنید.

معادل‌های فارسی این خطاها، به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی مشکل را شناسایی کرده و با پشتیبان فنی در میان بگذارید.

بهره‌گیری از API ای‌ تیپاکس می‌تواند به طرز چشمگیری فرآِیندهای لجستیکی شما را بهینه‌سازی کند. ‌تیپاکس با ارائه مجموعه‌ای کامل از خدمات پستی و لجستیکی، این امکان را به شما می‌دهد تا عملیات ارسال، رهگیری و مدیریت اطلاعات مشتریان را به شکلی ساده و کارآمد انجام دهید و با ترکیبی از کارایی و دقت، کسب‌وکارتان را به سوی موفقیت‌های بزرگتر هدایت کنید.


Related Posts

مشاهده سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق در ای‌تیپاکس

یکی از مشکلاتی که ممکن است در فرآیند مدیریت سفارش‌ها برای کسب‌وکارها پیش بیاید، نیمه تمام ماندن... read more
پشتیبانی مای تیپاکس

پشتیبانی مای تیپاکس

پشتیبانی مای تیپاکس

اپلیکیشن مای تیپاکس به‌منظور ارائه خدمات بهتر و پاسخ‌دهی سریع‌تر به مشکلات، امکاناتی همچون ثبت آنلاین درخواست... read more

پرینت گروهی بارکد بسته‌ها

چاپ گروهی بارکد

جریان کار به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای انجام یک وظیفه مشخص یا دستیابی هدفی خاص انجام... read more
داشبورد ای‌تیپاکس

آشنایی با ای‌تیپاکس (داشبورد)

آشنایی با بخش داشبورد ای‌تیپاکس

پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل اطلاعات می‌توانید از داشبورد ای‌تیپاکس استفاده کنید. (برای یادگیری... read more
ثبت گروهی سفارش تیپاکس

ثبت گروهی سفارش (بالک آپلود)

ثبت گروهی سفارش (بالک آپلود)

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی، مدیریت ارسال سفارش‌ها به‌صورت سریع و دقیق است. بسیاری... read more
پارامترهای API ای تیپاکس

راهنمای پارامترهای API ای تیپاکس

آشنایی با پارامترهای API ای تیپاکس

مقاله " آشنایی با پارامترهای API ای تیپاکس " به‌عنوان راهنمایی جامع برای توضیح پارامترهای... read more

بخش مالی ای‌تیپاکس

آشنایی با بخش مالی ای‌تیپاکس

با توجه به اهمیت مباحث مالی و گزارش‌های مربوط در این زمینه برای کسب‌وکارها، امکان مشاهده... read more
ارسال بسته با مای تیپاکس

ارسال بسته با مای‌تیپاکس

ارسال بسته با مای تیپاکس

آیا برای ارسال بسته حتما باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنم؟ آیا گیرنده می‌تواند پس از جمع‌آوری... read more
آموزش ثبت سفارش با ای تیپاکس

ثبت سفارش در ای‌تیپاکس

ثبت سفارش در ای‌تیپاکس

با افزایش خریدهای اینترنتی، همواره کسب‌وکارها به‌دنبال بهبود فرآیند ثبت سفارش و ارسال بسته‌های فروشگاه خود هستند.... read more
حساب کاربری ای تیپاکس و ثبت نام در ای تیپاکس

چگونه در ای‌تیپاکس حساب کاربری ایجاد کنیم؟

ثبت‌نام در ای تیپاکس

ایجاد حساب کاربری ای تیپاکس اولین قدم برای استفاده از خدمات جامع و هوشمند این پلفترم است،... read more

آخرین مطالب

خطاهای مای تیپاکس
راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس
1404/01/27
نمایندگی تیپاکس
مزایای ای تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس
1403/12/19
برنامه فعالیت مای تیپاکس در پایان سال 1403 و فروردین 1404
برنامه فعالیت مای تیپاکس در اسفند 1403 و فروردین 1404
1403/12/13

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک

آکادمی تیپاکس
آدرس:

تهران، بین کیلومتر 9 و 10 جاده مخصوص کرج، شهرک استقلال، خیابان نخ زرین، بلوار تعاون، نبش کوچه رضا، پلاک 12، ساختمان تیپاکس

تلفن امور مشتریان:
8457
تلفن ستاد:

41036000

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تیپاکس اکسپرس پارس است. کپی‌رایت ©2024

  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش