آکادمی تیپاکسآکادمی تیپاکس
  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش
Search
ارسال بسته با مای تیپاکس
آرمین محمدیان1403/12/6 7:14:53

ارسال بسته با مای تیپاکس

آیا برای ارسال بسته حتما باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنم؟ آیا گیرنده می‌تواند پس از جمع‌آوری بسته آدرس دقیق خود را مشخص کند؟ اگر در زمان تحویل بسته حضور نداشتم، شخص دیگری می‌تواند بسته را تحویل بگیرد؟ 

سوپراپلیکیشن مای تیپاکس با هدف آسان‌سازی فرآیند ارسال بسته، راحتی کاربران و ارائه تمامی خدمات تیپاکس عرضه شد. با مای تیپاکس بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی‌های تیپاکس، می‌توانید بازه زمانی موردنظر خود را انتخاب کنید تا بسته‌ در زمان انتخابی شما جمع‌آوری شود.

با انتخاب لاکر، گیرنده می‌تواند با مراجعه به لاکرهای هوشمند بسته را در زمان دلخواه تحویل بگیرد یا با انتخاب مقصد دوم امکان دریافت بسته را توسط شخص دیگری فراهم کند.

برای آشنایی بیشتر و دانلود مای‌تیپاکس کلیک کنید

در ادامه به آموزش ارسال بسته با مای تیپاکس می‌پردازیم:

برای ارسال بسته با سوپراپلیکیشن مای‌ تیپاکس، روی “ارسال بسته” در صفحه اصلی سوپرپلیکیشن مای تیپاکس کلیک کنید.

ارسال بسته با مای تیپاکس

1- فرستنده

برای تکمیل اطلاعات فرستنده، نام، نام خانوادگی و شماره موبایل را وارد کنید. 

درحال‌حاضر، جمع‌آوری و ارسال بسته‌ها فقط از مبدأ تهران امکان‌پذیر است، به‌زودی امکان ارسال از سایر شهرهای ایران هم فراهم خواهد شد.

برای مشخص کردن آدرس فرستنده، با استفاده از گزینه “انتخاب موقعیت مکانی” آدرس دقیق مبدا را روی نقشه انتخاب کرده و روی “ثبت مختصات” کلیک کنید.

می‌توانید با جست‌وجو نام منطقه یا محله، آدرس موردنظر را آسان‌تر پیدا کنید، همچنین امکان جست‌وجو صوتی هم در این بخش وجود دارد.

انتخاب آدرس روی نقشه مای تیپاکس

پس از انتخاب آدرس دقیق از روی نقشه، واحد و پلاک فرستنده را وارد کنید. 

واردکردن کد پستی برای ارسال بسته الزامی نیست. 

درصورتی‌که نیاز به اضافه‌کردن اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید آن را در بخش جزئیات آدرس وارد کنید.

فرستنده بسته مای تیپاکس

توجه داشته باشید که تیپاکس‌یار مجوز ورود به ساختمان را ندارد و فقط می‌تواند بسته را در پلاک فرستنده جمع‌آوری کرده و در آدرس مقصد به گیرنده تحویل دهد. 

پس از تکمیل اطلاعات فرستنده، “روی مرحله بعد” کلیک کنید.

برای افزایش راحتی و سرعت ثبت سفارش با مای‌تیپاکس، می‌توانید با ذخیره‌کردن آدرس‌های پراستفاده، هنگام وارد کردن اطلاعات فرستنده و گیرنده، از آن‌ها استفاده کنید. 

2- گیرنده

 اطلاعات مربوط به گیرنده و آدرس مقصد را، همانند بخش فرستنده، وارد کنید.

در این بخش هم می‌توانید با استفاده از آدرس‌های ذخیره‌شده، اطلاعات موردنیاز را تکمیل کنید.

3- بسته

در این بخش با استفاده از دکمه “افزودن بسته”، اطلاعات بسته‌های موردنظر خود را وارد کنید.

با استفاده از دکمه “بسته‌های قبلی” می‌توانید بسته‌هایی را که قبلا ذخیره کرده‌اید، مشاهده و انتخاب کنید.

ابتدا نوع بسته را از بین “کارتن” و “پاکت” انتخاب کنید.

افزودن بسته مای تیپاکس

در صورتی‌که بسته شما نیاز به بسته‌بندی دارد، از میان بسته‌بندی‌های موجود، گزینه مناسب را انتخاب کنید. 

پش از انتخاب بسته‌بندی موردنظر، هزینه آن به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورت انتخاب این گزینه، بسته‌بندی پس از جمع‌آوری بسته، توسط تیپاکس‌یار انجام خواهد شد.

می‌توانید از بخش “بسته‌بندی‌ها”ی مای‌تیپاکس، انواع بسته‌بندی‌ها را به‌همراه تصویر و اندازه آن‌ها مشاهده کنید.

فرق بین پاکت حباب‌دار و پاکت لمینیت چیست؟

پاکت‌های حباب‌دار در برابر ضربه و پاکت‌های لمینت در برابر رطوبت مقاوم هستند. با توجه به محتویات بسته ارسالی می‌توانید پاکت مناسب را انتخاب کنید.

اگر بسته خود را در کارتن و یا پاکت استاندارد، به‌صورت مناسب بسته‌بندی کرده‌اید، گزینه “نیاز به بسته‌بندی ندارد” را انتخاب کنید. بهتر است بسته‌بندی شما دربرابر ضربه و رطوبت مقاوم باشد.

لطفا قبل از ثبت سفارش به ابعاد و وزن مجاز برای ارسال با مای تیپاکس توجه داشته باشید. بسته‌هایی که ابعاد آن‌ها خارج از محدوده مجاز باشد، جمع‌آوری نخواهند شد. 

در بخش اطلاعات بسته، وزن و ارزش بسته را وارد کنید. 

حداکثر ابعاد بسته 45*45*45، وزن بسته شش کیلوگرم و حداقل ارزش بسته 400 هزار تومان است. 

پس از واردکردن اطلاعات بسته، روی “ثبت بسته” کلیک کنید. پس از ثبت بسته، می‌توانید آن را “ویرایش”، “حذف”، یا بسته‌ی دیگری را به سفارش اضافه کنید.

ارسال بسته با مای تیپاکس

هر سفارش می‌تواند شامل 10 بسته باشد.

پس از مشاهده لیست بسته‌ها و اطمینان از درستی اطلاعات وارد شده، روی نمایش فاکتور کلیک کنید.

4- فاکتور

در آخرین مرحله ثبت سفارش، اطلاعات فرستنده، گیرنده، بسته، سرویس و ریز هزینه‌ها به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را مشاهده و بازبینی کنید.

هزینه ارسال با توجه به اطلاعات بسته (وزن و ابعاد)، نوع بسته‌بندی، آدرس مبدا، آدرس مقصد و ارزشی که توسط مشتری اعلام شده، محاسبه می‌شود.

با استفاده از دکمه “ذخیره” می‌توانید فرستنده، گیرنده یا بسته موردنظر را برای سفارش‌های بعد ذخیره کنید.

پس از انتخاب زمان جمع‌آوری و نحوه پرداخت، سفارش خود را ثبت کنید.

امکان پرداخت هزینه سفارش از طریق کیف پول مای تیپاکس، درگاه‌های پرداخت اینترنتی و پرداخت به‌صورت پس‌کرایه در سوپراپلیکیشن مای تیپاکس وجود دارد.

انتخاب زمان جمع‌آوری و نحوه پرداخت مای تیپاکس

در پرداخت به‌صورت پس‌کرایه، طبق درخواست فرستنده، هزینه سرویس‌های انتخاب‌شده برای ارسال بسته (مانند جابه‌جایی بسته، بسته‌بندی و …) در زمان تحویل، از گیرنده دریافت می‌شود.

پس از ثبت سفارش، اطلاعات فرستنده و گیرنده را روی بسته‌ها درج کنید و بسته را برای جمع‌آوری توسط تیپاکس‌یار آماده کنید.

حداکثر زمان توقف تیپاکس‌یار در پلاک مبدا 10 دقیقه است.

بعد از ثبت سفارش با مای تیپاکس، بسته‌ها چه زمانی جمع‌آوری می‌شوند؟

فرستنده می‌تواند در آخرین مرحله ثبت سفارش، زمان دلخواه برای جمع‌آوری بسته را انتخاب کند. پس از ثبت سفارش، بسته‌ در بازه زمانی انتخاب‌شده توسط مشتری جمع‌آوری می‌شود.

بسته ارسالی با مای تیپاکس کی به مقصد می‌رسد؟

زمان رسیدن بسته به گیرنده، به عواملی همچون سرویس انتخابی و فاصله بین مبدا و مقصد بستگی دارد. می‌توانید با استفاده از “برآورد زمان” در صفحه اصلی مای تیپاکس، از مدت زمان تقریبی رسیدن بسته خود مطلع شوید.

تغییر مقصد توسط گیرنده در مای تیپاکس

درصورتی‌که گیرنده بسته در شهر تهران باشد، می‌تواند با وارد کردن شماره قرارداد در بخش “تغییر مقصد” تیپاکس، مختصات دقیق خود را روی نقشه انتخاب کند یا برای همان بسته گیرنده دوم انتخاب کند.

در این حالت گیرنده می‌تواند یکی از اعضای خانواده، همسایه‌ها، نگهبانی ساختمان یا یک فروشگاه تا فاصله 150 متری از آدرس ثبت شده را به‌عنوان گیرنده دوم انتخاب کند تا درصورت عدم حضور، بسته برگشت نخورد.

تغییر مقصد به لاکرهای هوشمند جابار

یکی از خدمات تیپـاکس بـرای تحـویـل بسته به گیرنده، لاکر هوشمند است. لاکر، صندوق پستی هوشمند و الکترونیکی است که در مکان‌های مشخص مستقر شده و کارکرد اصلی آن حفاظت، نگهداری و تحویل هر نوع بسته (شامل اسناد و مدارک، وسایل شخصی و … در محدوده وزنی و ابعادی مشخص) است.

چگونه بسته را به مقصد لاکر ارسال کنم؟

می‌توانید هنگام ارسال بسته، نزدیکترین لاکر هوشمند را به‌عنوان مقصد دوم بسته انتخاب کنید. هزینه ارسال در صورت انتخاب لاکر متفاوت خواهد بود.

چگونه بسته را در لاکر تحویل بگیرم؟

گیرنده می‌تواند با استفاده از لینکی که پس از ثبت سفارش به شماره موبایل آن پیامک می‌شود، آدرس مقصد را به نزدیکترین لاکر هوشمند تغییر داده و بسته را تحویل بگیرد.

پرسش‌های متداول

سوپراپلیکیشن مای تیپاکس چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

با استفاده از سوپراپلیکیشن مای‌تیپاکس می‌توانید به‌صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه خود، از تمامی خدمات تیپاکس، از جمله جمع‌آوری و توزیع در پلاک، رهگیری بسته، برآورد هزینه ارسال و … و همچنین پلتفرم‌های ای‌تیپاکس، مای‌تیپاکس بازار و آکادمی تیپاکس بهره‌مند شوید.

مای‌تیپاکس در کدام شهرها فعال است؟

در حال حاضر، جمع‌آوری بسته‌ها فقط از مبدا تهران امکان‌پذیر است. به‌زودی امکان جمع‌آوری و ارسال در در سایر شهرها هم فراهم خواهد شد.

مای‌تیپاکس را از کجا می‌توانم دانلود کنم؟

 کاربران اندروید می‌توانند مای‌تیپاکس را از بازار، مایکت، گوگل پلی یا سایت تیپاکس دانلود کنند. وب‌اپلیکیشن مای‌تیپاکس هم برای کاربران iOS و دیگر کاربرانی که به تلفن همراه دسترسی ندارند، قابل استفاده است.

جمع‌آوری بسته‌ها در چه زمانی انجام می‌شود؟

 بسته‌ها در بازه زمانی انتخاب‌شده توسط مشتری جمع‌آوری می‌شوند.

آیا امکان جمع‌آوری و تحویل بسته درون ساختمان وجود دارد؟

خیر، تیپاکس‌یار مجوز ورود به ساختمان را ندارد و فقط می‌تواند بسته را در پلاک فرستنده جمع‌آوری کرده و در پلاک مقصد به گیرنده تحویل دهد.

آیا امکان بسته‌بندی در آدرس فرستنده وجود دارد؟

بله در صورت درخواست مشتری، پس از جمع‌آوری بسته توسط تیپاکس‌یار بسته‌بندی انجام خواهد شد.

چگونه می‌توانم سفارشم را پیگیری کنم؟

پس از ثبت سفارش، کد رهگیری به شماره‌ موبایلی که سفارش با آن ثبت شده است، پیامک خواهد شد. با استفاده از این کد، می‌توانید در بخش «رهگیری» مای‌تیپاکس از وضعیت بسته خود مطلع شوید.

چگونه می‌توانم تاریخچه سفارش‌هایم را ببینم؟

می‌توانید از بخش «وضعیت سفارش‌ها» در صفحه اصلی مای‌تیپاکس، تاریخچه سفارش‌های خود را مشاهده کنید.

چگونه می‌توانم سفارشم را لغو کنم؟

پیش از جمع‌آوری بسته توسط تیپاکس‌یار، در بخش «وضعیت سفارش‌ها» روی گزینه «لغو سفارش» کلیک کنید.

چطور می‌توانم با پشتیبانی مای‌تیپاکس تماس بگیرم؟

برای ارتباط با پشتیبانی، می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۷ تماس بگیرید.

بسته من در بازه زمانی مقرر جمع‌آوری نشده، چه‌کار باید بکنم؟ 

می‌توانید از بخش پشتیبانی مای‌تیپاکس درخواست خود را ثبت کنید یا با واحد صدای مشتری به شماره ۰۲۱۸۴۵۷ تماس بگیرید.

چطور شکایت خود را پیگیری کنم؟

کد پیگیری شکایت خود را در بخش پیگیری شکایت پشتیبانی مای‌تیپاکس وارد کنید و از آخرین وضعیت آن مطلع شوید.

چگونه می‌توانم رفتار نامناسب تیپاکس‌یار را گزارش کنم؟

چنانچه تیپاکس‌یار رفتار مناسبی نداشت، می‌توانید از بخش پشتیبانی مای‌تیپاکس درخواست خود را ثبت کنید یا با واحد صدای مشتری به شماره ۰۲۱۸۴۵۷ تماس بگیرید

چگونه می‌توانم در مای‌تیپاکس ثبت‌نام کنم؟

برای ثبت‌نام از طریق سوپراپلیکیشن یا وب‌سایت مای‌تیپاکس، نام، نام‌خانوادگی، شماره تلفن همراه و رمز عبور خود را در صفحه ثبت‌نام وارد کنید.

پس‌کرایه چیست؟

در پرداخت به‌صورت پس‌کرایه، طبق درخواست فرستنده، هزینه سرویس‌های انتخاب‌شده برای ارسال بسته (مانند جابه‌جایی بسته، بسته‌بندی و …) در زمان تحویل از گیرنده دریافت می‌شود.

کیف پولم را آنلاین شارژ کرده‌ام، پول از حسابم کم شده ولی کیف پول شارژ نشده است. چه‌کار باید بکنم؟ 

مبلغ کسر شده از حساب طی ۷۲ ساعت کاری به حساب شما برگردانده خواهد شد. در صورت عدم بازپرداخت، می‌توانید با پشتیبانی ۰۲۱۸۴۵۷ تماس بگیرید.

آیا امکان بازگشت وجه از کیف پول مای تیپاکس وجود دارد؟

در صفحه اصلی مای‌تیپاکس روی «موجودی کیف پول» کلیک کنید، از بخش «درخواست بازگشت وجه»، درخواست خود را ثبت کنید.

چطور کیف پول مای‌تیپاکس را شارژ کنم؟

1-در صفحه اصلی مای‌تیپاکس روی «موجودی کیف پول» کلیک کنید. 2-مبلغ موردنظر را وارد کنید. 3-پس از پرداخت، موجودی کیف پول شما افزایش پیدا خواهد کرد.

امکان انتخاب سرویس ارسال هوایی برای کدام شهرها وجود دارد؟

ارسال به مقصد شهر کیش، به‌دلیل عدم وجود مسیرهای زمینی، تنها از طریق ارسال هوایی امکان‌پذیر است.

شاغل هستم، مای‌تیپاکس چه راه‌حلی برای تحویل بسته من دارد؟

درصورتی‌که شاغل هستید یا به هر دلیلی امکان تحویل بسته در آدرس گیرنده را ندارید، می‌توانید بسته خود را از طریق لاکر هوشمند دریافت کنید.


Related Posts

API ای تیپاکس

چگونه از API ای‌تیپاکس استفاده کنیم؟

چگونه از API ای‌ تیپاکس استفاده کنیم؟

API ای تیپاکس به‌عنوان یک رابط کاربری قدرتمند، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم... read more

بخش مالی ای‌تیپاکس

آشنایی با بخش مالی ای‌تیپاکس

با توجه به اهمیت مباحث مالی و گزارش‌های مربوط در این زمینه برای کسب‌وکارها، امکان مشاهده... read more
برآورد هزینه ارسال با ای‌تیپاکس

برآورد هزینه ارسال با تیپاکس

برآورد قیمت و هزینه ارسال بسته با تیپاکس | محاسبه آنلاین هزینه تیپاکس

هزینه و قیمت ارسال بسته پستی، یکی از... read more
ثبت گروهی سفارش تیپاکس

ثبت گروهی سفارش (بالک آپلود)

ثبت گروهی سفارش (بالک آپلود)

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی، مدیریت ارسال سفارش‌ها به‌صورت سریع و دقیق است. بسیاری... read more
پارامترهای API ای تیپاکس

راهنمای پارامترهای API ای تیپاکس

آشنایی با پارامترهای API ای تیپاکس

مقاله " آشنایی با پارامترهای API ای تیپاکس " به‌عنوان راهنمایی جامع برای توضیح پارامترهای... read more
مشاهده سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق در ای‌تیپاکس

یکی از مشکلاتی که ممکن است در فرآیند مدیریت سفارش‌ها برای کسب‌وکارها پیش بیاید، نیمه تمام ماندن... read more
آموزش ثبت سفارش با ای تیپاکس

ثبت سفارش در ای‌تیپاکس

ثبت سفارش در ای‌تیپاکس

با افزایش خریدهای اینترنتی، همواره کسب‌وکارها به‌دنبال بهبود فرآیند ثبت سفارش و ارسال بسته‌های فروشگاه خود هستند.... read more
راهنمای کامل پلتفرم ای تیپاکس

راهنمای ای‌ تیپاکس

راهنمای جامع ای‌ تیپاکس

ای‌ تیپاکس، پلفترم فروش سازمانی تیپاکس که با هدف بهینه‌سازی و ساده‌سازی فرآیند ارسال کالا برای تمامی... read more
ثبت تیکت پشتیبانی ای‌تیپاکس

ثبت تیکت در ای‌تیپاکس

تیکت ای‌تیپاکس

در دنیای پرسرعت تجارت الکترونیک، ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد و مؤثر نقش حیاتی‌ای را در رضایت مشتریان ایفا می‌کند.... read more

پرینت گروهی بارکد بسته‌ها

چاپ گروهی بارکد

جریان کار به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای انجام یک وظیفه مشخص یا دستیابی هدفی خاص انجام... read more

آخرین مطالب

خطاهای مای تیپاکس
راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس
1404/01/27
نمایندگی تیپاکس
مزایای ای تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس
1403/12/19
برنامه فعالیت مای تیپاکس در پایان سال 1403 و فروردین 1404
برنامه فعالیت مای تیپاکس در اسفند 1403 و فروردین 1404
1403/12/13

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک

آکادمی تیپاکس
آدرس:

تهران، بین کیلومتر 9 و 10 جاده مخصوص کرج، شهرک استقلال، خیابان نخ زرین، بلوار تعاون، نبش کوچه رضا، پلاک 12، ساختمان تیپاکس

تلفن امور مشتریان:
8457
تلفن ستاد:

41036000

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تیپاکس اکسپرس پارس است. کپی‌رایت ©2024

  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش