آشنایی با بخش داشبورد ایتیپاکس
پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل اطلاعات میتوانید از داشبورد ایتیپاکس استفاده کنید. (برای یادگیری از چگونگی ایجاد حساب، میتوانید مقاله “ایجاد حساب کاربری ایتیپاکس” را مطالعه کنید.)
پس از ورود به حساب کاربری، بخشهای مختلفی را مشاهده میکنید که در این مقاله، به معرفی بخش داشبورد (Dashboard) ایتیپاکس میپردازیم:
فهرست مطالب
در بخش داشبورد میتوانید اطلاعات سفارشها و حساب مالی خود را مشاهده کنید.

داشبورد > آخرین بسته در جریان
در بخش “آخرین بسته در جریان”، میتوانید وضعیت آخرین بستههایی را که برای ارسال ثبت کردهاید، مشاهده کنید.
با کلیک روی “همه” میتوانید لیست کامل مرسولهها را مشاهده کنید.

داشبورد > ثبت سفارش
در بخش “ارسال بسته” میتوانید سفارشهای جدید خود را ثبت کنید. برای آشنایی با نحوه سفارش با ایتیپاکس، مقاله “ثبت سفارش با ایتیپاکس” را مطالعه کنید.
داشبورد > رهگیری بسته پستی
در بخش رهگیری بسته پستی، با وارد کردن کد رهگیری 13 رقمی، میتوانید از وضعیت لحظهای بسته موردنظر مطلع شوید.
منظور از کد رهگیری 13 رقمی، شماره بارکد بسته موردنظر است.
داشبورد > گزارش ثبت
در بخش “گزارش ثبت” میتوانید نموداری را براساس تعداد بستههای ثبت شده، بستههای کنسل شده و بستههایی که به گیرندگان تحویل داده شدهاند را در ماههای مختلف مشاهده کنید. همچنین میتوانید این گزارشها را براساس سفارش و مرسوله هم مشاهده کنید.

تفاوت سفارش (Order) و مرسوله (Parcel) در داشبورد ایتیپاکس
هر سفارش میتواند شامل چندین فقره بسته باشد. فرض کنید سفارشی با 5 بسته ثبت کردهاید، وقتی سفارش شما به گیرنده تحویل داده میشود، در گزارشهایی که در ایتیپاکس مشاهده میکنید، یک سفارش و پنج مرسوله در وضعیت “تحویل شده” قرار میگیرند.
با استفاده از این قابلیت میتوانید ارسالهای خود را براساس سفارش و مرسوله هم مشاهده و مدیریت کنید.
داشبورد > آمار مرسولهها
در بخش “آمار مرسوله” میتوانید مرسولهها را براساس وضعیتهای مختلف، همانند تصویر زیر مشاهده کنید.

داشبورد > گزارش مالی
در این بخش میتوانید گزارشی از مجموع فروش ماهیانه، ارسالهای پسکرایه و پرداخت در محل (COD) را در ماههای مختلف مشاهده کنید.

- فروش ماهیانه مجموع هزینههایی است که در ازای استفاده از خدمات تیپاکس، در ماههای مختلف پرداخت کردهاید.
- در ارسالهای پسکرایه طبق درخواست فرستنده، هزینه تمامی سرویسهای انتخاب شده برای ارسال بسته (جابهجایی بسته، بستهبندی و…)، در زمان تحویل بسته از گیرنده دریافت میشود.
- پرداخت در محل (COD) به معنای پرداخت هزینه کالای خریداریشده توسط مشتری، هنگام تحویل بسته است.
داشبورد > آمار سفارش
در بخش “آمار سفارش” میتوانید، سفارشها را براساس وضعیتهای مختلف مشاهده کنید.

داشبورد > اعتبار مشتری
“مبلغ اعتبار”، اعتباری است که تیپاکس به مشتریان قرادادی خود اختصاص میدهد. مشتریان میتوانند از مبلغ اعتبار حساب برای ثبت سفارش استفاده کرده و در آخر هر ماه آن را تسویه کنند.
در این بخش میتوانید موجودی کیف پول خود را هم مشاهده کنید.
برای افزایش موجودی کیف پول، روی “شارژ کیف پول” کلیک کنید. پس از انتخاب مبلغ (به ریال)، روی “پرداخت” کلیک کرده و نوع پرداخت خود را انتخاب کنید.
بعد از پرداخت، کیف پول شما شارژ شده و میتوانید هزینه سفارشها را از کیف پول پرداخت کنید.

داشبورد > آخرین تراکنشها
در بخش “آخرین تراکنشها” میتوانید آخرین تراکنشهایی را که انجام دادهاید، مشاهده کنید.
با کلیک روی “نمایش همه” میتوانید لیست کامل تراکنشهای خود را مشاهده کنید.

برای آشنایی بیشتر با امکانات ایتیپاکس و “بخش سفارش” داشبورد ایتیپاکس، مقاله زیر را مطالعه کنید.