راهنمای خطاهای مای تیپاکس
اپلیکیشن مای تیپاکس بهعنوان اولین اپلیکیشن در حوزهی حملونقل و لجستیک، تجربهای سریع، آسان و هوشمند را برای کاربران فراهم میکند. با این حال، هنگام استفاده از خدمات مای تیپاکس ممکن است با خطاهایی مواجه شوید که مانع ادامهی فرآیند استفاده از این اپلیکیشن شود.
این پیامها معمولاً در اثر ناهماهنگی در اطلاعات ورودی، اختلال سیستمی یا خطای کاربری نمایش داده میشوند. در این مقاله، به بررسی رایجترین خطاهای مای تیپاکس و راهحل مناسب با آنها میپردازیم.
برای مشاهده راهحل خطای پیش آمده در مای تیپاکس، روی دستهبندی مربوط به آن کلیک کنید.
خطاهای عمومی / سیستمی مای تیپاکس
این دسته از خطاهای مای تیپاکس معمولاً به دلیل اختلال در سیستم، مشکلات شبکه یا بروز اشکال فنی رخ میدهند:
- خطای عمومی، خطای بانک، خطای جت.
- نشست کاربری نامعتبر.
- خطای نقشه، خطا در برقراری ارتباط.
- خطای ارتباطی با کیف پول.
- خطای ارسال پیامک.
- خطای رهگیری یا عدم امکان رهگیری سفر مرسوله.
راهحل: در صورت مشاهده این خطاها، ابتدا از اتصال پایدار اینترنت اطمینان حاصل کرده و در صورت ادامه مشکل، از حساب کاربری مای تیپاکس خارج و دوباره وارد شوید. درصورتی که مشکل رفع نشد، با پشتیبانی مای تیپاکس تماس بگیرید.
برای آشنایی با بخش پشتیبانی اپلیکیشن جامع مای تیپاکس کلیک کنید.

خطاهای مربوط به ورود اطلاعات در اپلیکیشن مای تیپاکس
این خطاها در مای تیپاکس، زمانی نمایش داده میشوند که اطلاعات وارد شده ناقص یا نادرست باشند:
- ورود اطلاعات نادرست نظیر: نام کاربری، شماره سفارش، کد ملی، شماره همراه، کد پستی.
- استفاده از دادههای تکراری یا تاریخهای منقضی.
- ورودی نامعتبر / مقدار نامعتبر: یکی از فیلدها بهدرستی پر نشده یا فرمت وارد شده اشتباه است.
- شماره همراه نامعتبر / کد ملی نامعتبر / کد پستی نامعتبر: فرمت شماره تماس، کد ملی یا کد پستی صحیح نیست.
- کد وارد شده صحیح نیست / حروف تصویر صحیح نیست: کد یا حروف وارد شده، اشتباه است.
- رمز عبور باید حداقل ۶ کاراکتر، شامل یک حرف کوچک و یک عدد باشد: به دلیل مسائل امنیتی، رمزعبور کاربران مای تیپاکس باید با شرایط تعیینشده مطابقت داشته باشد.
راهحل: اطلاعات را با دقت بررسی کنید و از درستی آنها براساس فرمتهای درخواستی مطمئن شوید.
خطاهای مربوط به حساب کاربری مای تیپاکس
- برای شماره موبایل وارد شده حساب کاربری وجود دارد.
- حساب کاربری با شماره موبایل وارد شده وجود ندارد.
- شماره موبایل یا رمز عبور صحیح نیست: اطلاعات وارد شده نادرست است.
- حساب مسدود شده: درصورتی که کاربر مای تیپاکس تخلفی انجام دهد، حساب کاربری وی مسدود خواهد شد.
راهحل: از گزینهی بازیابی رمز عبور استفاده کنید، در صورتی که حساب کاربری مای تیپاکس شما مسدود شده است، با پشتیبانی مای تیپاکس تماس بگیرید.
خطاهای مخاطبان و موارد تکراری در مای تیپاکس
درصورتی که اطلاعاتی که در هر بخش از مای تیپاکس وارد میکنید، تکراری باشند، پیامهای زیر را مشاهده خواهید کرد:
- مخاطب یا مرسوله تکراری.
- حساب کاربری با شماره موبایل وارد شده وجود ندارد.
- شماره کارت تکراری یا ناشناخته.
- مغایرت شماره کارت با بانک انتخابشده: شماره کارت، مربوط به بانک انتخاب شده نیست.
راهحل: از وارد کردن مجدد اطلاعات مشابه خودداری کنید. در صورت لزوم، اطلاعات را بهروزرسانی کنید.
خطاهای مربوط به استفاده از لاکر هوشمند در مای تیپاکس
- مختصات یا آدرس مبدا و مقصد نادرست.
- ظرفیت لاکر تکمیل / خطا در اتصال به لاکر: لاکر انتخاب شده در حال حاضر پر یا غیرفعال است.
- اندازه بسته بیش از حد مجاز لاکر: ابعاد بسته از ابعاد لاکر بزرگتر است.
راهحل: آدرس و مختصات را دقیق وارد کرده و در صورت مواجهه با خطا، از لاکر دیگری استفاده کنید.
خطاهای مرتبط با سفارش مای تیپاکس
اگر در مراحل مدیریت سفارش مای تیپاکس با مشکلی روبرو شوید، خطاهای زیر را مشاهده خواهید کرد:
- وضعیت سفارش نامعتبر: شماره سفارش یا بسته ارسالی بهدرستی وارد نشده یا قبلاً ثبت شده است.
- سفارش در حال جمعآوری یا پذیرش شده: با توجه به وضعیت فعلی سفارش ثبتشده با مای تیپاکس، امکان عملیات دیگری وجود ندارد.
- موجودی ناکافی یا شماره کارت نادرست.
راهحل: پیش از اقدام مجدد، وضعیت سفارش را بررسی کرده و از ثبت اطلاعات صحیح اطمینان حاصل نمایید
خطاهای ارسال بسته با مای تیپاکس
درصورتی که در مراحل ارسال بسته با مای تیپاکس با مشکلی روبرو شوید، خطاهای زیر را مشاهده خواهید کرد:
- مشخصات فیزیکی بسته نادرست (وزن، ابعاد، ارزش).
- خطا در شهر مبدا یا مقصد.
راهحل: اطلاعات را دقیق و مطابق با شرایط ثبت بسته در مای تیپاکس، وارد کنید.
خطاهای مربوط به اطلاعات فرستنده و گیرنده
- اطلاعات نادرست از جمله نام، شماره همراه، کد ملی، آدرس، کد اتباع.
راهحل: تمام فیلدهای مربوط به اطلاعات فرستنده و گیرنده را با دقت تکمیل کنید.
خطاهای کد تخفیف مای تیپاکس
اگر هنگام استفاده از کد تخفیف مای تیپاکس با مشکلی مواجه شوید، خطاهای زیر را مشاهده خواهید کرد:
- کد نامعتبر، منقضیشده یا قبلاً استفادهشده.
- کد تخفیف فقط برای سفارش اول، وزن مشخص یا زمان خاصی فعال است.
راهحل: شرایط استفاده از کد تخفیف مای تیپاکس را بررسی کنید.
خطاهای زمانی و بازهها
- ثبت سفارش در زمان غیرفعال.
- امکان رزرو لاکر در زمان فعلی وجود ندارد.
- درخواست قبلی در حال بررسی است.
راهحل: بازه زمانی متفاوتی را انتخاب کنید یا پس از مدتی دوباره تلاش کنید.
چنانچه هنگام ثبت سفارش، ارسال بسته یا استفاده از مای تیپاکس با مشکلی مواجه شدید، میتوایند با مراجعه به بخش “پشتیبانی” مای تیپاکس و با استفاده از سوالات متداول، درخواست پشتیبانی یا چت آنلاین نسبت به پیگیری و رفع مشکل خود اقدام کنید.