آکادمی تیپاکسآکادمی تیپاکس
  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش
Search
داشبورد ای‌تیپاکس
آرمین محمدیان1403/8/9 6:47:39

آشنایی با بخش داشبورد ای‌تیپاکس

پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل اطلاعات می‌توانید از داشبورد ای‌تیپاکس استفاده کنید. (برای یادگیری از چگونگی ایجاد حساب، می­‌توانید مقاله “ایجاد حساب کاربری ای‌تیپاکس” را مطالعه کنید.)

پس از ورود به حساب کاربری، بخش‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که در این مقاله، به معرفی بخش داشبورد (Dashboard) ای‌تیپاکس می‌پردازیم:

فهرست مطالب

در بخش داشبورد می‌توانید اطلاعات سفارش‌ها و حساب مالی خود را مشاهده کنید.

داشبورد-ای‌تیپاکس

داشبورد > آخرین بسته در جریان

در بخش “آخرین بسته در جریان”، می‌توانید وضعیت آخرین بسته‌هایی را که برای ارسال ثبت کرده‌اید، مشاهده کنید.

با کلیک روی “همه” می‌توانید لیست کامل مرسوله‌ها را مشاهده کنید.

داشبورد > ثبت سفارش

در بخش “ارسال بسته” می‌توانید سفارش‌های جدید خود را ثبت کنید. برای آشنایی با نحوه سفارش با ای‌تیپاکس، مقاله “ثبت سفارش با ای‌تیپاکس” را مطالعه کنید.

داشبورد > رهگیری بسته‌ پستی

در بخش رهگیری بسته پستی، با وارد کردن کد رهگیری 13 رقمی، می‌توانید از وضعیت لحظه‌ای بسته موردنظر مطلع شوید.

منظور از کد رهگیری 13 رقمی، شماره بارکد بسته موردنظر است.

داشبورد > گزارش ثبت

در بخش “گزارش ثبت” می‌توانید نموداری را براساس تعداد بسته‌های ثبت شده، بسته‌های کنسل شده و بسته‌هایی که به گیرندگان تحویل داده‌ شده‌اند را در ماه‌های مختلف مشاهده کنید. همچنین می‌توانید این گزارش‌ها را براساس سفارش و مرسوله هم مشاهده کنید.

گزارش ثبت داشبورد ای‌تیپاکس

تفاوت سفارش (Order) و مرسوله (Parcel) در داشبورد ای‌تیپاکس

هر سفارش می‌تواند شامل چندین فقره بسته باشد. فرض کنید سفارشی با 5 بسته ثبت کرده‌اید، وقتی سفارش شما به گیرنده تحویل داده می‌شود، در گزارش‌هایی که در ای‌تیپاکس مشاهده می‌کنید، یک سفارش و پنج مرسوله در وضعیت “تحویل شده” قرار می‌گیرند.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید ارسال‌های خود را براساس سفارش و مرسوله هم مشاهده و مدیریت کنید.

داشبورد > آمار مرسوله‌ها

در بخش “آمار مرسوله‌” می‌توانید مرسوله‌ها را براساس وضعیت‌های مختلف، همانند تصویر زیر مشاهده کنید.

آمار مرسوله داشبورد ای‌تیپاکس

داشبورد > گزارش مالی

در این بخش می‌توانید گزارشی از مجموع فروش ماهیانه، ارسال‌های پس‌کرایه و پرداخت در محل (COD) را در ماه‌های مختلف مشاهده کنید.

گزارش مالی داشبورد ای‌تیپاکس
  • فروش ماهیانه مجموع هزینه‌هایی است که در ازای استفاده از خدمات تیپاکس، در ماه‌های مختلف پرداخت کرده‌اید.
  • در ارسال‌های پس‌کرایه طبق درخواست فرستنده، هزینه‌ تمامی سرویس‌های انتخاب شده برای ارسال بسته (جابه‌جایی بسته، بسته‌بندی و…)، در زمان تحویل بسته از گیرنده دریافت می‌شود.
  • پرداخت در محل (COD) به معنای پرداخت هزینه کالای خریداری‌شده توسط مشتری، هنگام تحویل بسته است.

داشبورد > آمار سفارش

در بخش “آمار سفارش” می‌توانید، سفارش‌ها را براساس وضعیت‌های مختلف مشاهده کنید.

آ»ار سفارش در داشبورد ای‌تیپاکس

داشبورد > اعتبار مشتری

“مبلغ اعتبار”، اعتباری است که تیپاکس به مشتریان قرادادی خود اختصاص می‌دهد. مشتریان می‌توانند از مبلغ اعتبار حساب برای ثبت سفارش‌ استفاده کرده و در آخر هر ماه آن را تسویه کنند.

در این بخش می‌توانید موجودی کیف پول خود را هم مشاهده کنید.

برای افزایش موجودی کیف پول، روی “شارژ کیف پول” کلیک کنید. پس از انتخاب مبلغ (به ریال)، روی “پرداخت” کلیک کرده و نوع پرداخت خود را انتخاب کنید.

بعد از پرداخت، کیف پول شما شارژ شده و می‌توانید هزینه سفارش‌ها را از کیف پول پرداخت کنید.

داشبورد > آخرین تراکنش‌ها

در بخش “آخرین تراکنش‌ها” می‌توانید آخرین تراکنش‌هایی را که انجام داده‌اید، مشاهده کنید.

با کلیک روی “نمایش همه” می‌توانید لیست کامل تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

آخرین تراکنش ها در داشبورد ایتیپاکس

برای آشنایی بیشتر با امکانات ای‌تیپاکس و “بخش سفارش” داشبورد ای‌تیپاکس، مقاله زیر را مطالعه کنید.


Related Posts

نصب-وراه‌اندازی-افزونه-وردپرس

آموزش جامع نصب و راه‌اندازی افزونه تیپاکس در وردپرس

آموزش جامع نصب و راه‌اندازی افزونه تیپاکس در وردپرس

اگر به دنبال راهی برای ساده‌‌سازی فرآیند ارسال محصولات فروشگاه خود هستید،... read more
خدمات و سرویس‌های تیپاکس

آشنایی با خدمات تیپاکس

آشنایی با خدمات تیپاکس

تیپاکس با ارائه خدمات حمل‌و‌نقل جامع و گسترده، یکی از پیشروان صنعت لجستیک در ایران محسوب می‌شود.... read more
برآورد هزینه ارسال با ای‌تیپاکس

برآورد هزینه ارسال با تیپاکس

برآورد قیمت و هزینه ارسال بسته با تیپاکس | محاسبه آنلاین هزینه تیپاکس

هزینه و قیمت ارسال بسته پستی، یکی از... read more
خطاهای مای تیپاکس

راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس

راهنمای خطاهای مای تیپاکس

اپلیکیشن مای تیپاکس به‌عنوان اولین اپلیکیشن در حوزه‌ی حمل‌ونقل و لجستیک، تجربه‌ای سریع، آسان و هوشمند... read more
آشنایی با ای‌تیپاکس

آشنایی با ای‌تیپاکس (آدرس‌ها، مشتری‌ها و بسته‌ها)

آشنایی با ای‌تیپاکس (آدرس‌ها، مشتری‌ها و بسته‌ها)

پس از آشنایی با چگونگی ایجاد حساب کاربری و  read more
مشاهده سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق ای‌تیپاکس

سفارش‌های ناموفق در ای‌تیپاکس

یکی از مشکلاتی که ممکن است در فرآیند مدیریت سفارش‌ها برای کسب‌وکارها پیش بیاید، نیمه تمام ماندن... read more
ارسال بسته با مای تیپاکس

ارسال بسته با مای‌تیپاکس

ارسال بسته با مای تیپاکس

آیا برای ارسال بسته حتما باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنم؟ آیا گیرنده می‌تواند پس از جمع‌آوری... read more

پرینت گروهی بارکد بسته‌ها

چاپ گروهی بارکد

جریان کار به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای انجام یک وظیفه مشخص یا دستیابی هدفی خاص انجام... read more
افزونه وردپرس چیست؟راهنمای کامل پلاگین وردپرس

افزونه وردپرس چیست؟ راهنمای کامل پلاگین‌های وردپرس برای مبتدیان.

افزونه وردپرس چیست؟ راهنمای آشنایی با پلاگین‌های وردپرس برای مبتدیان

افزونه (plugin) وردپرس چیست؟ وردپرس به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین... read more
رهگیری بسته با ای‌تیپاکس

رهگیری بسته پستی با ای‌تیپاکس

رهگیری بسته پستی با ای‌تیپاکس

در دنیای امروز، با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی رهگیری بسته‌های پستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چه... read more

آخرین مطالب

خطاهای مای تیپاکس
راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس
1404/01/27
نمایندگی تیپاکس
مزایای ای تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس
1403/12/19
برنامه فعالیت مای تیپاکس در پایان سال 1403 و فروردین 1404
برنامه فعالیت مای تیپاکس در اسفند 1403 و فروردین 1404
1403/12/13

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک

آکادمی تیپاکس
آدرس:

تهران، بین کیلومتر 9 و 10 جاده مخصوص کرج، شهرک استقلال، خیابان نخ زرین، بلوار تعاون، نبش کوچه رضا، پلاک 12، ساختمان تیپاکس

تلفن امور مشتریان:
8457
تلفن ستاد:

41036000

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تیپاکس اکسپرس پارس است. کپی‌رایت ©2024

  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش