مزایای ایتیپاکس برای نمایندگیهای تیپاکس
نمایندگیهای تیپاکس، روزانه وظیفه جمعآوری، دریافت بسته از مشتریان حضوری، ثبت اطلاعات و توزیع بستهها را به عهده دارند. اما چطور میتوان همزمان با کاهش حجم کاری روزانه، تعداد بستههای ارسالی را افزایش داد؟
امروزه مشتریان تجاری (B2B) تحت تأثیر تجربههای خرید شخصی خود انتظار دارند که خدمات لجستیکیشان را بهصورت مستقل و سریع مدیریت کنند. ابزارهای لجستیک دیجیتال راهی است برای برآورده کردن نیازهای مشتریان که باعث افزایش رضایت و وفاداری آنها میشود.
تحول دیجیتال در لجستیک به معنای خودکارسازی و بهینهسازی فرآیندهای جابجایی کالا و بستههاست. پیشبینیها نشان میدهد که تا سال 2030، بازار لجستیک دیجیتال سالانه 18.4٪ رشد خواهد داشت. همچنین، 67٪ از شرکتهای حملونقل و لجستیک استراتژی مشخصی برای دیجیتالیسازی دارند و 31٪ دیگر نیز در حال بررسی این مسیر هستند. این روند نشان میدهد که دیجیتالیشدن انتخاب نیست، بلکه ضرورتی است برای تداوم و استمرار یک کسبوکار.
فهرست مطالب
استفاده از پلفترمهای دیجیتال مانند ای تیپاکس چه مزیتی برای نمایندگیهای تیپاکس دارد؟
افزایش سرعت و کارایی نمایندگیهای تیپاکس در پردازش سفارشها
- ثبت خودکار سفارشها: کاربران ای تیپاکس مستقیماً اطلاعات بستههای خود را در این پلتفرم وارد میکنند، بنابراین نمایندگان تیپاکس نیازی به ورود دستی اطلاعات این بستهها ندارند، این ویژگی علاوه بر افزایش سرعت، احتمال بروز اشتباه و مشکلات مربوط به جبران خسارت را کاهش میدهد.
هنگامی که مشتری زمان یا فضای کافی برای بستهبندی نداشته باشد، بستهها باید پس از انتقال به نمایندگی، ثبت و بستهبندی شوند که این امر احتمال بروز خطا را افزایش میدهد.
- پردازش سریعتر سفارشها و صرفهجویی در زمان برای نمایندگیهای تیپاکس: با توجه به نوع کاربران ای تیپاکس، بیشتر بستههای ثبتشده در این پلفترم پیش از جمعآوری بستهبندی شدهاند، این ویژگی به نمایندگیهای تیپاکس کمک میکند تا بتوانند بستههای بیشتری را درطول روز پردازش کنند.
ثبت اطلاعات توسط کاربران ایتیپاکس و امکان ابطال از طریق همین پلتفرم؛ مغایرت، تداخل و مشکلات بستههای عودتی را برای نمایندگیهای تیپاکس کاهش میدهد.
جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمد نمایندگیهای تیپاکس
تحقیقات نشان میدهد که توصیهی همکاران، 90٪ از تصمیمات خرید در کسبوکارهای B2B را تحت تأثیر قرار میدهد.
مشتریان تجاری (B2B) بهدنبال روشهای ساده و کارآمد برای ارسال بستههای خود هستند، ارائه یک پلتفرم آنلاین علاوه بر ترغیب آنها به استفاده از خدمات تیپاکس، باعث میشود تا این پلتفرم را به دیگران هم معرفی کنند.
- جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد: کاهش موانع ورود مشتریان جدید، باعث رشد حجم سفارشها و افزایش سود نمایندگیهای تیپاکس میشود.
- ایجاد روابط تجاری بلندمدت کسبوکارها با نمایندگیهای تیپاکس: کسبوکارهای بزرگ تمایل بیشتری به همکاریهای پایدار دارند، که این امر تداوم حجم مشخصی از ارسال را تضمین میکند.

بهینهسازی عملیات جمعآوری و تحویل بستهها برای نمایندگیهای تیپاکس
- برنامهریزی دقیق جمعآوری بستهها: نمایندگان تیپاکس میتوانند با توجه به مشخصبودن میزان و الگوی سفارشهای ایتیپاکس، با برنامهریزی و بهینهسازی مسیر جمعآوری، هزینه و نیروی خود را مدیریت کرده و علاوه بر افزایش ظرفیت، عملکرد خود را بهبود ببخشد.
- کاهش مراجعه حضوری به نمایندگیها: با ثبت غیرحضوری سفارشها و کاهش مراجعه حضوری مشتریان تجاری و کسبوکارها به نمایندگیهای تیپاکس، نمایندگان میتوانند خدمات بهتری را به مشتریان دیگر خود ارائه دهند.
افزایش رضایت و وفاداری مشتریان
- سرعت بیشتر در مرحله ثبت اطلاعات بستهها، کاهش اشتباهات و مغایرتها، شفافیت در روند ارسال، امکان پیگیری آسان و ارائه روشهای پرداخت متنوع باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان تیپاکس میشود.
91 درصد از مشتریان که تجربه بدی از خدمات یک شرکت داشتند، دیگر با آن شرکت کار نخواهند کرد.
چرا کسبوکارها و فروشگاههای آنلاین استفاده از ای تیپاکس را ترجیح میدهند؟
- ساده بودن فرآیند ارسال بسته با ای تیپاکس نسبت به روشهای دیگر
- امکان ذخیره اطلاعات فرستندگان، گیرندگان و بستههای پرتکرار
- انتخاب لاکر هوشمند بهعنوان مقصد دوم
- امکان پسکرایه کردن سفارشها
- امکان پرداخت هزینه کالای خریداری شده توسط مشتری در هنگام تحویل بسته (COD)
- کد رهگیری شخصی
- کیف پول
- ثبت گروهی بستهها
- اتصال مستقیم به سیستم سفارشگذاری تیپاکس با استفاده از API
- افزونه تیپاکس برای سایتهای وردپرسی
اتصال مستقیم به سرویسهای سفارشگذاری تیپاکس با استفاده از API
ابزار API به کسبوکارها این امکان را میدهد تا پس از ثبت سفارش مشتری در سایت یا درگاههای فروش، مراحل پردازش و ثبت سفارش در ایتیپاکس، بهصورت خودکار انجام شود. این روش نهتنها سرعت و دقت فرآیند ثبت سفارش را افزایش میدهد، بلکه با امکان ارتباط ۲۴ ساعته و در لحظه، به بهبود تجربه مشتریان و کاهش هزینهها کمک میکند.
افزونه وردپرس تیپاکس
فروشگاههای اینترنتی که با استفاده از وردپرس ایجاد شدهاند، میتوانند با نصب و فعالسازی افزونه تیپاکس، از خدمات متنوع آن مانند ثبت سفارش، پرینت بارکد و شارژ کیف پول، بهصورت مستقیم و از طریق پنل وردپرس سایت خود استفاده کنند. از دیگر امکانات این افزونه میتوان به اتصال مستقیم به ووکامرس، مدیریت جداگانه سفارشهای ارسالی با تیپاکس و امکان نمایش هزینه ارسال به مشتریان پیش از ثبت سفارش اشاره کرد.
نمایندگان تیپاکس میتوانند با تشویق مشتریان تجاری و کسبوکارها به استفاده از پلتفرم ای تیپاکس، علاوه بر کاهش حجم کاری روزانه خود، تعداد مشتریان و بستههای ارسالی خود را افزایش دهند. افزایش بهرهوری، دسترسی به مشتریان جدید، کاهش هزینههای عملیاتی و بهبود تجربه مشتریان تنها بخشی از مزایای این پلتفرم هستند.