آکادمی تیپاکسآکادمی تیپاکس
  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش
Search
خدمات و سرویس‌های تیپاکس
آرمین محمدیان1403/11/3 13:59:32

آشنایی با خدمات تیپاکس

تیپاکس با ارائه خدمات حمل‌و‌نقل جامع و گسترده، یکی از پیشروان صنعت لجستیک در ایران محسوب می‌شود. این شرکت با پوشش‌دهی کامل در سه حوزه درون‌شهری، بین‌شهری و بین‌المللی همواره در تلاش بوده تا نیازهای مختلف مشتریان خود را به بهترین نحو ممکن برآورده کند.

 تیپاکس با ارائه خدماتی نظیر ارسال سریع درون‌شهری، انتقال بسته‌های بین‌شهری از طریق مسیرهای زمینی و هوایی، ارسال بسته‌ها و اسناد به سراسر دنیا، به عنوان یک برند قابل اعتماد در میان مشتریان خود شناخته شده است. در این مقاله به بررسی دقیق و جامع انواع خدمات تیپاکس می‌پردازدیم:

فهرست مطالب

خدمات اصلی تیپاکس شامل سرویس درون‌شهری، سرویس بین‌شهری و سرویس بین‌الملل است.

سرویس ارسال بسته درون‌شهری

سرویس ارسال بسته درون‌شهری به معنای انتقال بسته‌ها از مبدا به مقصد، درون یک شهر است که به صورت پلاک به پلاک ارائه می‌شود. این سرویس شامل دو بخش است که مشتریان بر اساس نیاز، می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

سرویس تحویل در همان روز (same day)

  • در این سرویس بسته‌های مشتریان پس از دریافت، در همان روز به گیرنده تحویل داده می‌شود.

سرویس تحویل روز بعد (Next Day)

  • در این سرویس بسته‌های مشتریان، روز اول دریافت و روز بعد، در همان شهر توزیع و به دست گیرنده می‌رسد.

سرویس ارسال بین شهری

سرویس بین شهری یکی از خدمات تیپاکس

در سرویس بین شهری، انتقال سریع بسته‌ها از طریق مسیرهای زمینی و هوایی در کنار ارائه خدمات پلاک ‌بـه‌ پلاک، منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای فرستنده و گیرنده می‌شود.

. با ثبت سفارش در یکی از بسترهای فروش آنلاین، ارتباط با نمایندگی و یا مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها، بسته توسط تیپاکس دریافت شده و پس از انجام مراحل ارسال در محل گیرنده، نمایندگی مقصد و یا لاکرهای هوشمند تحویل داده می‌شود.

 استفاده از این سرویس برای کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است.

ارسال هوایی

با درنظر گرفتن مسافت طولانی بین برخی شهرها و همچنین شرایط جغرافیایی مناطق مختلف، ارسال هوایی بسته‌ها، می‌تواند منجر به افزایش سرعت فرآیند ارسال و همچنین خدمات‌رسانی به مناطق مختلف شود.

سرویس بین‌الملل

تیپاکس با همکاری شرکت خواهر، «تی اکسپرس» خدمات ارسال بسته، اسناد و مدارک، کارگو، خرید و ارسال کالا را به سراسر دنیا، منطبق با قوانین بین‌الملل حمل‌ونقل ارائه می‌دهد.

در این همکاری تیپاکس وظیفه‌ جمع‌آوری و توزیع بسته را در ایران به‌‌عهده دارد و ارسال و توزیع بسته خارج از مرزهای ایران به عهده‌ شرکت تی‌اکسپرس است.

ثبت و پیگیری شکایات

تیپاکس به منظور جلب رضایت و رفع مشکلات مشتریان و با بهره‌گیری از سامانه ثبت و پیگیری شکایت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام می‌کند.

مشتریان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل، از طریق وب‌سایت تیپاکس و یا تماس با شماره 8457-021 شکایت خود را ثبت کنند. کارشناسان تیپاکس درخواست آن‌ها را بررسی کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

بسته‌بندی

یکی از نکات مهم و ضروری در ارسال بسته‌ها، استفاده از بسته‌بندی مناسب است. استفاده از روش‌های گوناگون بسته‌بندی، ضمن حفظ امنیت کالا و سلامت بسته‌ها، باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از خدمات به مشتریان ارائه شود.

شرکت تیپاکس برای رفاه مشتریان و افزایش هرچه بیشتر کیفیت ارسال، کارتن‌ها و پاکت‌های  متفاوتی را براساس ابعاد و وزن مرسوله ارائه می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از برچسب‌های (Label) امنیتی برای اطمینان از سالم رسیدن بسته‌ها، اقدام دیگر تیپاکس برای حفاظت از کالاهای ارسالی مشتریان است.

سرویس حمل‌ونقل تی‌بار

تی‌بار، سرویس حمل‌ونقل کالاهای حجیم و سنگین تیپاکس است که به‌صورت تحویل پلاک به پلاک ارائه می‌شود. درنتیجه برای مشتریانی که قصد ارسال کالاهایی با وزن بیشتر از 50 کیلوگرم (جرمی یا حجمی) را دارند، بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

لاکر هوشمند

لاکر یک صندوق الکترونیکی هوشمند است که در مکان‌های مختلف مستقر می‌شود تا پاسخگو نیازهای مشتریان باشد.

کارکرد اصلی این لاکرها، دریافت، نگهداری و تحویل بسته‌ها است که به صورت 24 ساعته، در دسترس افراد و کسب‌وکارها قرار دارد.

مشتری با رزرو لاکر درزمان و موقعیت جغرافیایی دلخواه از طریق بسترهای فروش خدمات تیپاکس، قادر خواهد بود به‌راحتی زمان و مکان تحویل بسته را مدیریت کند.

با این امکان، فرستنده می‌تواند هنگام تعیین آدرس یکی از جایگاه‌های لاکر هوشمند را به عنوان مقصد انتخاب کند، تا گیرنده در شهر و محل مشخص شده با مراجعه به صندوق و وارد کردن اطلاعات، بسته خود را بردارد.

لاکرهای هوشمند مناسب ارسال اسناد، مدارک و بسته‌ها در یک محدوده وزنی و ابعادی مشخص است. لاکرهای هوشمند از طریق شرکت خواهر “جابار” تحربه‌ای تازه در دریافت بسته را برای مشتریان به ارمغان آورده است.

خدمات تکمیلی تیپاکس

برآورد قیمت

برای آشنایی با نحوه برآورد قیمت، مقاله زیر را مطالعه کنید.

برآورد هزینه ارسال با ای‌تیپاکس

روش های متنوع پرداخت

  • نقدی
  • پس‌کرایه
  • پس‌کرایه کامل:

طبق درخواست فرستنده، هزینه‌ تمامی سرویس‌های انتخاب شده برای ارسال بسته (جابه‌جایی بسته، بسته‌بندی و…)، در زمان تحویل بسته از گیرنده دریافت می‌شود.

  • نقدی/پس‌کرایه:

در این روش با اعلام مشتری، بخشی از هزینه خدمات از فرستنده و باقی‌مانده مبلغ به‌صورت پس‌کرایه، هنگام تحویل بسته، از گیرنده دریافت می‌شود.

  • پرداخت در محل (Cash on delivery):

پرداخت در محل یا COD، پرداخت هزینه کالا خریداری‌شده توسط مشتری در هنگام تحویل بسته است. فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از سرویس پرداخت در محل می‌توانند این امکان را به مشتریان خود دهند تا هزینه کالای خریداری‌شده را در زمان دریافت بسته پرداخت کنند.

  • پرداخت اعتباری

مشتریان قراردادی تیپاکس می‌توانند هزینه خدمات دریافتی را، در قالب یک قرارداد و در مدت مشخص، به تیپاکس پرداخت کنند.

رهگیری بسته

برای آشنایی با چگونگی رهگیری بسته، مقاله زیر را مطالعه کنید.

رهگیری بسته با تیپاکس

جبران خسارت

به‌ منظور جلب رضایت مشتریان و همچنین حفاظت از دارایی‌های آنها، خدمت ویژه‌ای تحت عنوان جبران خسارت، در تیپاکس درنظر گرفته شده است.

طبق قوانین تیپاکس، حداقل مبلغ جبران خسارت برای بسته‌ها 400 هزار تومان و حداکثر مبلغ 100 میلیون تومان است. این هزینه برای مشتریان قراردادی بیشتر بوده و تا سقف 300 میلیون تومان را شامل می‌شود. همچنین مبلغ جبران خسارت برای پاکت‌های حاوی اوراق و اسناد مجاز، 200 هزار تومان و برای پاکت‌های حاوی کالا، حداکثر ۱ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. 

تیپاکس با ارائه خدمات متنوع و کارآمد، از ارسال بسته‌های کوچک درون‌شهری تا جابجایی کالاهای حجیم و سنگین بین‌شهری و بین‌المللی، توانسته است به عنوان یکی از برترین انتخاب‌های مشتریان در حوزه حمل و نقل شناخته شود. علاوه بر این، خدمات تکمیلی مانند بسته‌بندی مناسب، رهگیری آنلاین بسته‌‎ها و سامانه ثبت و پیگیری شکایات، به منظور افزایش رضایت مشتریان ارائه شده‌اند. انتخاب خدمات تیپاکس می‌تواند تضمینی برای سرعت، دقت و امنیت در ارسال بسته‌‌های شما باشد.

تیپاکس با ارائه خدمات متنوع و کارآمد، از ارسال بسته‌های کوچک درون‌شهری تا جابجایی کالاهای حجیم و سنگین بین‌شهری و بین‌المللی، توانسته است به عنوان یکی از برترین انتخاب‌های مشتریان در حوزه حمل و نقل شناخته شود. علاوه بر این، خدمات تکمیلی مانند بسته‌بندی مناسب، رهگیری آنلاین بسته‌‎ها و سامانه ثبت و پیگیری شکایات، به منظور افزایش رضایت مشتریان ارائه شده‌اند. انتخاب خدمات تیپاکس می‌تواند تضمینی برای سرعت، دقت و امنیت در ارسال بسته‌‌های شما باشد.


Related Posts

خطاهای مای تیپاکس

راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس

راهنمای خطاهای مای تیپاکس

اپلیکیشن مای تیپاکس به‌عنوان اولین اپلیکیشن در حوزه‌ی حمل‌ونقل و لجستیک، تجربه‌ای سریع، آسان و هوشمند... read more
داشبورد ای‌تیپاکس

آشنایی با ای‌تیپاکس (داشبورد)

آشنایی با بخش داشبورد ای‌تیپاکس

پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل اطلاعات می‌توانید از داشبورد ای‌تیپاکس استفاده کنید. (برای یادگیری... read more
تیپاکس و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک تیپاکس

تجارت الکترونیک تیپاکس

تیپاکس به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پست خصوصی در ایران، نقش مهمی در توسعه تجارت الکترونیک... read more
نمایندگی تیپاکس

مزایای ای تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس

مزایای ای‌تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس

نمایندگی‌های تیپاکس، روزانه وظیفه جمع‌آوری، دریافت بسته از مشتریان حضوری، ثبت اطلاعات و توزیع بسته‌ها را... read more
افزونه وردپرس چیست؟راهنمای کامل پلاگین وردپرس

افزونه وردپرس چیست؟ راهنمای کامل پلاگین‌های وردپرس برای مبتدیان.

افزونه وردپرس چیست؟ راهنمای آشنایی با پلاگین‌های وردپرس برای مبتدیان

افزونه (plugin) وردپرس چیست؟ وردپرس به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین... read more
شرایط ارسال و دریافت بسته با تیپاکس

شرایط ارسال و دریافت بسته با تیپاکس

شرایط ارسال و دریافت بسته با تیپاکس (تعهدات قراردادی)

شرایط عمومی:

شروط و تعهدات مندرج در این صفحه، میان شرکت تیپاکس اکسپرس... read more
پلاس پک بسته بندی جدید تیپاکس

پلاس پک، بسته‌بندی ایمن با قیمت کمتر

پلاس پک، بسته‌بندی ایمن با قیمت کمتر

پلاس پک بسته‌بندی جدید تیپاکس که با هدف راحتی مشتریان، ایجاد تنوع و کاهش... read more

آخرین مطالب

خطاهای مای تیپاکس
راهنمای جامع خطاهای مای تیپاکس
1404/01/27
نمایندگی تیپاکس
مزایای ای تیپاکس برای نمایندگی‌های تیپاکس
1403/12/19
برنامه فعالیت مای تیپاکس در پایان سال 1403 و فروردین 1404
برنامه فعالیت مای تیپاکس در اسفند 1403 و فروردین 1404
1403/12/13

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک

آکادمی تیپاکس
آدرس:

تهران، بین کیلومتر 9 و 10 جاده مخصوص کرج، شهرک استقلال، خیابان نخ زرین، بلوار تعاون، نبش کوچه رضا، پلاک 12، ساختمان تیپاکس

تلفن امور مشتریان:
8457
تلفن ستاد:

41036000

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تیپاکس اکسپرس پارس است. کپی‌رایت ©2024

  • ای تیپاکس
  • مای تیپاکس
  • اخبار
  • آموزش